0
נגישות

איכות הקישורים

אחד הקריטריונים לדירוג דפי אינטרנט במנוע החיפוש של גוגל הוא כמות הקישורים המצביעים לאותו דף אינטרנט. כמות הקישורים היא לא רק כמות מספרית של קישורים, אלא הדבר תלוי גם בקריטריון חשוב בתחום קידום אתרים הנקרא איכות הקישורים, מאיזה דפים הקישורים מגיעים ובאיזה אופן. קישור אחד מאוד איכותי יכול בקלות להיות שווה יותר ממספר קישורים פחות איכותיים. לשם כך עליכם לבצע הערכת איכות לקישורים טרם יצירתם.

אתם יכולים להתייחס לקישור נכנס לאתר שלכם כמו שמנועי החיפוש מתייחסים אליו, הכוונה היא להסתכל על קישור שמגיע אל האתר שלכם מאתר אחר, כעל המלצה הניתנת מהאתר האחר. כך גם מנוע החיפוש של גוגל מתייחס לקישורים ובאופן זה הוא בוחן אותם. ככל שאתר האינטרנט שלכם יקבל יותר המלצות לדפים שלו, ויהיה בעל יותר הצבעות איכותיות, קיים סיכוי גבוה יותר שהאתר יהיה מדורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

כאשר כל אחד משני אתרים נותן קישור לשני, כלומר אתר א' נותן קישור לאתר ב' ואתר ב' נותן קישור לאתר א'. התופעה הזאת נקראת החלפת קישורים הדדית. גוגל רואה בהחלפת קישורים הדדית ערך קטן יותר, מאשר קישור רק מאתר אחד לאתר השני. הסיבה היא שזו דרך להשגת קישורים לא על ידי המלצה אלא על ידי הסכם בין אתרי אינטרנט.

עם הזמן השתכללו בעלי האתרים והקימו החלפת קישורים משולשת, כלומר, האתר הראשון מצביע לאתר השני, האתר השני מצביע לאתר השלישי והאתר השלישי מצביע לאתר הראשון. עוד קומבינה מבחינת גוגל, עקב שאותם קישורים לא מבוצעים על פי רלוונטיות אלא על פי אינטרס אישי של בעלי אותם אתרי אינטרנט.

היום קשה לבצע החלפת קישורים יעילה והדבר דורש תחכום, תכנון ומחשבה מאחר ועובדים קשה בגוגל כדי לסווג תופעות של הסכמים כאלו לתוך קבוצה של הסכמים ולא קבוצה של המצלות. כאשר ערך האיכות של הסכמים קטן בהרבה מהמלצות.

חלק מהקריטריונים להערכת קישורים

רלוונטיות - אם תצליחו להשיג קישורים מאתרים שיש להם תוכן רלוונטי לתוכן של האתר שלכם, קישורים כאלו יכולים להיות יותר מוערכים על ידי מנועי החיפוש מאשר אתרים שלתוכן שלהם אין רלוונטיות לאתר שאתם מקשרים אליו.

מיקום - קישור מדפים בעלי יותר משקל, למשל אם תוכלו לקבל קישור מעמוד הבית של אתר מסוים. קישור מעמוד הבית יכול להיות יותר מוערך מאשר לקבל קישור מדפים קלים יותר, כלומר דפים משניים. אבל זה לא בהכרח וכל מקרה יש לבדוק לגופו.

וותק - בהינתן קישור נכנס מאתר בעל וותק באינטרנט, כשמדובר בשנים של קיום. קישור זה יכול להיות יותר מוערך מקישור שיגיע לאתר שלכם מאתר חדש יחסית באינטרנט, בייחוד אם אין לאתר וותק של שנה לפחות.

קישור ישיר - עליכם לבדוק היטב את הקישור הנכנס אליכם מאתר שאתם מצפים שייתן לכם קישור טוב והוגן. הכוונה בקישור טוב היא לקישור ישיר, כאשר לחיצה עליו תעביר את הלוחץ ישירות לדף המיועד באתר שלכם, ללא עיכובים נוספים. קישור שמעביר אתכם לדף ביניים, אפילו אם לפחות משניה, נחשב לקישור שבור וייחשב לכם הרבה פחות.

סיומת - קישור מאתרים ממשלתיים, מוסדיים ואקדמיים מוערך הרבה יותר מקישור עסק או אתר רגיל. אפשר לזהות אתרים כאלו לפי הסיומת שלכם, למשל סיומת gov. לאתרים ממשלתיים וכדומה.

קישורים מאתרי אינטרנט המציעים לכל גולשי רשת האינטרנט להוסיף קישורים, בד"כ הינם קישורים הנחשבים פחות. אתרי אינטרנט אלו הם בד"כ בסגנון דפי פורומים, ספרי מבקרים, בלוגים, קהילות דיון ועוד. קישור מדפי אינטרנט הכוללים מספר קישורים רב יכולים להוות סיכון לכל האתרים המקבלים את הקישור מדף זה, מבחינת קידום האתר במנועי החיפוש.

קבלת קישורים מאתרי ספאם או מכל אתר אחר שקיבל עונש, בצורה אוטומטית או ידנית ממנועי החיפוש. עלולים להזיק לאתר המקבל, מנועי החיפוש יכולים לראות בכך שיתוף פעולה בין שני האתרים, דבר שיכול לגרום נזקים לטווח ארוך ויש לבדוק טוב לפני שמארגנים קישור נכנס מאתר כזה. אם תגלו שקיים קישור מאתר כזה שנעשה ללא ידיעתכם, מומלץ לכם לפנות לאותו אתר בדרישה להסיר את הקישור לצמיתות.